Page 17

RACC_492_CAT

President, què vol dir passar de ser un Automòbil Club a ser un Club de Serveis a la Mobilitat?_ El RACC en els seus orígens tenia una relació amb els socis basada en atendre les seves necessitats quan viatjaven amb cotxe; aquesta relació amb els anys ha anat evolucionant amb nous serveis per a diferents situacions. Ara, cal fer un gran pas endavant, perquè l’estil de vida de les persones està canviant. Molts ciutadans fem servir cada dia diferents sistemes de transport per desplaçar-nos: el cotxe, la moto, la bicicleta, el tren, el bus, el tramvia, el metro, el taxi, a estones també anem a peu. Estem davant d’una nova mobilitat, multimodal i intel·ligent en què les persones podran decidir en cada moment la manera més eficient de desplaçar-se. El RACC vol estar al costat de la gent en aquestes situacions per ajudar-los i prestar-los serveis d’alta qualitat en cada moment. En tot això treballarem els propers anys. És un canvi que està en línia amb el que estan fent els automòbil clubs més importants d’Europa i que hem analitzat en profunditat. Com afectarà als socis aquest pas endavant?_ És aviat per donar detalls, però el nostre objectiu és que els socis puguin trobar en el RACC noves solucions i avantatges que podrien anar des de l’àmbit del transport públic fins a l’ús de la bicicleta, el cotxe compartit i també per quan la persona va a peu. L’assistència que actualment prestem també es beneficiarà de la renovació tecnològica. Avançarem al costat dels nostres socis, a mida que aquests vagin incorporant dispositius connectats a la seva mobilitat, a la seva llar o a la cura de la seva salut, hi serem per estar més a prop. Entenem la connectivitat com una gran oportunitat per oferir més serveis i adaptar i millorar la nostra oferta de valor. Amb la tecnologia es corre el perill de perdre l’essència i el tracte personal?_ No, tot el contrari. El Club sempre serà proper, transparent i accessible, i tot i tenir una gran dimensió, tractarà cada soci des de la proximitat i d’una manera personal i única, posant al seu servei tots els nostres canals perquè relacionar-se amb el Club sigui ràpid, fàcil i segur. La tecnologia ens permet que cada persona pugui triar com relacionarse amb el RACC. Així, durant els propers quatre anys impulsarem i consolidarem un procés de transformació digital i de renovació tecnològica de tot el Club, amb una inversió de més de 16 milions d’euros. Com serà la mobilitat dels propers anys?_ En les properes dècades, la població a les ciutats seguirà creixent, les ciutats hauran d’afrontar importants reptes i els canvis que ja estem vivint s’acceleraran. Les infraestructures, els cotxes, el transport públic, seran diferents, com també ho serà la nostra manera de desplaçar-nos. Hem de ser capaços d’imaginar-nos com seran aquestes ciutats d’aquí a cinc anys, però també d’aquí a vint. Avui ja no podem parlar de conductors, ciclistes o vianants, per separat, com si es tractés de col·lectius de persones diferents. La majoria en breu ho serem tot, en funció del moment del dia. Per tant, hem de treballar ara per tal de contribuir a una major convivència entre les diferents maneres de moure’ns. El futur de la mobilitat vindrà mar- Per M. Josep Coral RACC 17 desembre 2016


RACC_492_CAT
To see the actual publication please follow the link above