Page 49

RACC_492_CAT

Detector de fatiga i somnolència El 8% dels accidents de trànsit són per somnolència i fatiga, segons dades de l’E-Safety Forum. El Sistema de Detecció de Fatiga o DDD, en les seves sigles en anglès (Driver Drowsiness Detection) alerta amb alarmes sonores i visuals quan detecta símptomes de somnolència o cansament en el conductor. De moment, el dispositiu és capaç d’intuir la fatiga del conductor gràcies a un sensor que hi ha al volant i que analitza si les mans del conductor es mantenen en el mateix lloc durant massa estona, si deixen d’exercir pressió o deixen anar el volant, o si el vehicle manté una trajectòria massa recta durant un temps excessiu. Però molt aviat veurem altres sistemes, com ara els que s’assagen dins el marc del projecte europeu HARKEN, que utilitza materials tèxtils intel·ligents capaços de mesurar l’activitat cardíaca i la respiració del conductor. Altres tecnologies en fase d’experimentació treballen amb càmeres de reconeixement facial, capaces d’analitzar la posició del cap o de detectar si els ulls del conductor estan oberts o tancats. Indicador en pantalla d’informació al parabrisa Les distraccions dels conductors són la primera causa d’accidents. Per això, el fet que la informació del tauler d’instruments aparegui reflectida en el parabrisa frontal del cotxe ajuda a evitar-les, perquè el conductor no ha de treure la vista de la carretera. Aquest sistema, en anglès Head-Up Display o HUD, projecta davant del conductor dades com la velocitat, el reconeixement de senyals o les indicacions del navegador. Bàsicament, hi ha dos tipus de HUD, el que reflecteix la informació directament en el parabrisa i el que la projecta sobre una pantalla fixa emergent. xen mes,- KEN,Nissan X-Trail. El vehicle tot camí de fins a 7 places de Nissan porta el detector de fatiga de sèrie en l’acabat superior, el Tekna. Mazda 6 Wagon. A més d’un gran espai i maleter, aquest familiar ofereix el DDD de sèrie a partir de l’acabat Luxury. Audi A4. Audi ofereix el HUD en la major part dels seus models, com l’A4. Cal demanar-lo específicament i val 1.195 euros. Peugeot 2008. Aquest SUV, amb més de 600.000 unitats venudes des de 2013, ofereix de sèrie el sistema HUD de pantalla emergent. RACC 49 desembre 2016


RACC_492_CAT
To see the actual publication please follow the link above