Page 50

RACC_492_CAT

Avís per canvi involuntari de carril Canviar de carril de manera involuntària és una maniobra molt perillosa, especialment en vies ràpides o de doble sentit. Per això, els sistemes que avisen davant aquesta maniobra inadvertida s’estan popularitzant en cotxes de totes les gammes i segments, no només de luxe. El sistema funciona sempre que les càmeres que porta el vehicle detectin la senyalització horitzontal; si les línies de l’asfalt no estan ben pintades, o no existeixen o la seva visibilitat queda reduïda per pluja forta o boira, perd eficàcia. Podem trobar tres tipus de sistemes: el que emet un senyal acústic o lluminós d’avís, el que a més fa vibrar el volant o seient, i el d’ajuda de permanència, capaç de corregir la trajectòria i de mantenir-nos automàticament en el carril per on circulem. En tots els casos, el sistema es desactiva si posem l’intermitent o girem el volant. Sistema de frenada autònoma d’emergència (AEB) Un estudi del RACC indica que el 17,4% de les morts produïdes en accidents de trànsit podrien evitar-se si tots els vehicles tinguessin el sistema de frenada autònoma d’emergència (Autonomous Emergency Braking, AEB), que serà obligatori en els cotxes Volvo V90. La marca sueca posa en el seu familiar V90 tant el sistema d’advertència de canvi de carril com el d’ajuda de permanència i, a més de sèrie des de l’acabat bàsic. Toyota Prius. La quarta generació ofereix un sol acabat però amb un complet equipament de sèrie, que també inclou el Lane Departure Alert, el sistema de detecció de canvi de carril de Toyota. KIA Niro. Presentat fa pocs mesos, és el primer model híbrid de la marca coreana, disponible únicament amb aquest tipus de motorització. En seguretat, la versió alta de la gamma porta l’AEB de sèrie. NOVETATS MOTOR RACC 50 desembre 2016


RACC_492_CAT
To see the actual publication please follow the link above