Page 51

RACC_492_CAT

Control de creuer adaptatiu (ACC) Molts vehicles actuals duen incorporat el control de creuer, amb el qual el conductor pot decidir la velocitat a què vol mantenir el vehicle de manera sostinguda quan circula per autopista o autovia. Però es tracta d’un sistema que no reacciona quan el nostre cotxe s’acosta a un altre. En canvi, al convertir-se en un control de creuer “adaptatiu” (Adaptive Cruise Control, ACC), el vehicle es torna semiautònom perquè mitjançant el radar i les càmeres, mesura i manté electrònicament la distància de seguretat correcta amb el vehicle que va al davant, reduint la velocitat si ens hi acostem massa o augmentant-la quan recuperem via lliure. Aquest sistema ja existia en alguns cotxes l’any 2009, però no ha estat fins èpoques més recents que s’ha anat generalitzant en diferents models. fabricats a partir de 2022. És un sistema que mitjançant càmeres i radars actua frenant el vehicle de manera automàtica quan el conductor no ho fa a temps o amb prou força, per tal d’evitar una col·lisió. Una evolució important d’aquest sistema, que ja està disponible en alguns cotxes, és la detecció de vianants, ciclistes i obstacles, la qual cosa és molt més complexa. Jaguar XE. Disposa de diversos elements de seguretat, com l’ACC, que inclou també sistema de frenada automàtica d’emergència a baixa velocitat. Com a extra val 1.600 euros. SEAT Ateca. El primer SUV de SEAT s’ha presentat amb un equipament de confort i seguretat molt complet. El control de creuer adaptatiu està disponible com a extra en tota la gamma i val només 180 euros. Land Rover Discovery Sport. Vehicle tot camí amb prestacions presta de tot terreny amb múltiples ajudes a la conducció. Entre elles, l’assistent de frenada d’emergència AEB, que està inclòs de sèrie en tota la gamma. RACC 51 desembre 2016


RACC_492_CAT
To see the actual publication please follow the link above