Page 9

RACC_492_CAT

Edificis icònics a les grans ciutats?_ Són meravellosos si realment són capaços de millorar la vida al seu voltant i tenen una capacitat per transformar l’entorn o la societat. En cas contrari, em sembla perillós anomenar-los icònics. Tot i que jo no hauria de dir això, perquè estem dissenyant una estació de metro a París i allà els francesos la presenten com a una estació “iconique”... Com es planifica una estació de metro, un lloc ple de gent, de pas obligat, no sempre acollidor?_ Últimament s’intenten fer estacions de metro que siguin agradables, les de la Línia 9 Sud de Barcelona en són un exemple. Nàpols, on n'estem construint una altra, ha fet un esforç enorme per tenir estacions que semblen museus i el resultat és que la ciutat té un elevat vandalisme, però les noves estacions de metro no han rebut cap atac, són tan maques que la gent no les toca. L’estació que feu a París se situa en un barri que ha viscut conflictes socials..._ A Clichy-Montfermeil, el centre de les revoltes socials del 2005... Com que és un barri amb molta immigració africana, hem construït una pèrgola que recorda un teixit tradicional africà i amb aquest mateix teixit, hem folrat un gran vestíbul que sembla una sala de ball; amb molta llum natural, no tens la impressió d'estar sota terra. Voleu que la gent del barri faci seva l'estació..._ Qui encarrega aquestes estacions sap perfectament que dotar-les de bellesa vol dir donar qualitat, un projecte de futur i una possibilitat de millora als llocs on se situen; ajuden a canviar la percepció del barri que té la gent. Parlant de transport públic, com et mous per la ciutat?_ Sempre que puc, en bicicleta. I quan no puc, en cotxe. Em veig incapaç d’anar en moto. I veus problemes de convivència entre ciclistes, cotxes i vianants?_ Jo quan vaig en bici sóc pro bicicleta; quan sóc vianant, estic de la part del vianant i quan vaig en cotxe, estic a favor del cotxe... El gran problema de la bici és sentir-te segur, crec que ciclistes i vianants han de rebre protecció. Has tingut alguna experiència amb l’assistència del RACC?_ Casualitat, ara mateix, abans d'aquesta entrevista, he deixat un amic meu amb el mecànic del RACC. Tinc un SAAB molt antic que m’agrada molt i faig servir poc, i per això de vegades no arrenca. Avui l’he volgut fer servir i estava sense bateria. I has fet servir el RACC algun altre cop?_ Buf, molts. Per la bateria, milers de vegades, I també per a alguna punxada. El RACC es fantàstic, conec poques empreses que donin tan bon servei. n RACC 9 desembre 2016


RACC_492_CAT
To see the actual publication please follow the link above