Page 3

RACC_491_CAT

Hi som per ajudar, aquesta és la nostra raó de ser “Hi som per ajudar” és l’eslògan de la campanya del RACC. És molt més que una frase, és la millor manera d’expressar l’esperit del nostre Club, el nostre esforç per ser al costat dels socis sempre que ens necessiten. Si l’ajuda és la nostra raó de ser, la millora de la societat és la nostra vocació. Treballem per una mobilitat més segura, àgil, neta i intel·ligent. Les 253 víctimes mortals de trànsit a Espanya i les 36 a Catalunya de l’estiu demostren que encara hi ha molta feina per fer. Estudiar amb rigor els accidents, fer propostes de millora, compartir-les amb l’opinió pública i traslladar-les a l’Administració, així és com ajudem la societat. D’acord amb aquesta manera de fer, hem presentat un estudi sobre senyalització a les carreteres catalanes que revela que en un 35% de les 127 incorporacions avaluades no hi ha senyals de límit de velocitat, i que només un 21% dels senyals d’avís de radar inclouen el límit de velocitat. També hem estudiat la senyalització d’orientació a la Costa Brava. Manca de continuïtat, panells massa plens o manca de senyalització per trobar llocs clau com ara hospitals, són habituals. Millorar la senyalització requereix de la voluntat per posarhi solucions, com ha fet l’Ajuntament de Sant Feliu de Guíxols, que arran de l’estudi, on la localitat va obtenir un aprovat just, ha reformat la seva Josep Mateu President del RACC senyalització seguint els criteris del RACC. Un exemple de com una iniciativa del nostre Club ha aportat un benefici al conjunt de la societat, i de la coherència de la nostra relació de màxima col·laboració i màxima exigència amb les administracions. Malauradament, altres temes tan importants com l’accidentalitat a la N-340 no milloren. Després d’un any de demanar al Ministeri de Foment que desviï els camions a l’AP-7 per aturar els accidents, no s’ha pres cap mesura. S’han produït 7 accidents més, amb escola de conducció segura, una iniciativa única en aquest país. Volem una mobilitat més segura i que sigui més àgil. Amb aquest objectiu hem analitzat la creixent congestió de trànsit a l’entorn metropolità de Barcelona, que afecta cada dia 200.000 persones. Aquets són alguns del temes en els quals hem treballat els darrers mesos, però sobre la taula en tenim d’altres que ja estem analitzant, com ara el desplegament de les superilles, la connexió del tramvia per la Diagonal i l’evolució del cas Volkswagen. La nostra altra gran passió, l’esport del motor, també la vivim amb intensitat. Aquest octubre arriba la 52a edició del RallyRACC, un referent dins del Mundial del qual ens sentim orgullosos. I venim d’un setembre de gran activitat esportiva amb protagonisme del RACC, que ha organitzat les 24 Hores d’Automobilisme i l’espectacular BarcelonaRX Rallycross al Circuit de Barcelona Catalunya. Aquesta instal·lació, impulsada pel nostre Club, celebra 25 anys consolidada com un dels grans referents esportius i pol d’atracció industrial i turístic d’Europa. Al RACC hi som per ajudar els nostres socis i les seves famílies quan ens necessiten. Hi som per ajudar a construir una societat millor a través d’una mobilitat més ètica i segura. I hi som per ajudar a projectar el nostre país, organitzant esdeveniments esportius d’impacte mundial. En tots els nostres àmbits d’activitat, treballem moguts per la mateixa raó de ser: ajudar. n Hi soM per aJudar a construir una Mobilitat Més ètica i seGura. relaciÓ de MÀXiMa col·laboraciÓ i MÀXiMa eXiGència aMb les adMinistracions. cada dia 200.000 usuaris pateiXen conGestions de trÀnsit a barcelona. 9 víctimes mortals que es podien haver evitat. Continuarem denunciant aquesta situació inadmissible. Tampoc no podem oblidar que una part important de la seguretat és en mans dels conductors, i aquí un dels objectius és ajudar els més joves en la seva formació. El RACC ha realitzat un estudi que destaca la dificultat dels alumnes d’autoescola per reaccionar en cas d’emergència. Per això les nostres autoescoles imparteixen formació pràctica i gratuïta als joves a la nostra RACC 3 octubre 2016 ediToRiAl


RACC_491_CAT
To see the actual publication please follow the link above