Page 33

RACC_491_CAT

de El que més angoixa els alumnes del permís de conduir • Conduir al costat de camions i autobusos. • En carretera, haver d’avançar camions, autobusos, bicicletes i motos. • A la ciutat, circular per carrers molt estrets, per grans places i per vies de circumval·lació. circular al costat de vehicles pesants i efectuar avançaments en carretera, especialment de camions i autobusos, però també de bicicletes i motos. En l’àmbit urbà, els indrets que més temen són els barris amb carrers molt estrets, les grans places circulars amb diversos carrils i les vies de circumval·lació. Una dada interessant és que haver conduit moto o bicicleta no suposa un avantatge en la formació del permís de cotxe, segons el 63% de professors. La majoria creuen més útil començar amb l’alumne de zero. El risc del segon any. Molta gent creu que els joves que acaben de rebre el seu permís de conduir tenen una probabilitat molt alta de patir un accident. Les estadístiques desmunten aquesta creença: les probabilitats són les mateixes que en conductors amb una antiguitat del carnet de 10 anys. On hi ha un repunt preocupant del risc d’accident (+46%) és en el segon any de carnet. L’explicació: que els joves encara tenen molt poca experiència, però sense la precaució inicial, adquireixen una falsa sensació de seguretat. El percentatge de risc d’accident segueix per sobre de la mitjana fins el desè any. Per tot el que s’ha dit, és lògic que 9 de cada 10 professors d’autoescola siguin partidaris d’allargar la formació teòrica i pràctica durant tota la vida útil del conductor i especialment el segon any de carnet. Per a un 64% de professors caldria a més reforçar l’aprenentatge teòric i pràctic sobre vehicles de baixes emissions (híbrids i elèctrics) i un 53% demana més èmfasi en la formació sobre noves tecnologies aplicades a la conducció. n La primera autoescola que incorpora formació en conducció segura Conscient que els alumnes del permís de conduir necessiten preparació per afrontar amb garanties les circumstàncies reals de circulació, sobretot en situacions d’emergència, RACC Autoescola és la primera d’Espanya que incorpora a la formació pràctica un curs de conducció segura gratuït. Amb aquest curs, els alumnes aprenen, en un entorn segur i amb monitors especialitzats, a realitzar frenades d’emergència, a traçar revolts, o com funcionen sistemes com l’ABS o el sistema electrònic d’estabilitat. RACC 33 octubre 2016 Propostes del RACC per reduir accidents entre els joves 1. Contemplar la formació com un procés permanent al llarg de la vida del conductor. Fer especial incidència durant el segon any de carnet. 2. Estudiar l’obligatorietat d’incorporar un curs de conducció segura al temari pràctic del permís de conduir. 3. Introduir més formació teòrica i pràctica sobre la incidència de les distraccions en els accidents i les noves tecnologies aplicades a la conducció. 4. Estudiar la implantació d’un sistema d’accés gradual al permís de conduir a partir dels 17 anys. Errors més habituals dels conductors novells • Calcular erròniament la distància de seguretat amb la resta de vehicles. • Conduir amb un camp de visió lateral limitat (efecte túnel) . • No saber reaccionar ni frenar a temps en situacions d’emergència.


RACC_491_CAT
To see the actual publication please follow the link above