Page 35

RACC_491_CAT

RACC 35 octubre 2016 El nostre Club ha desplaçat els seus enginyers juntament amb els de l’automòbil club alemany ADAC, l’austríac ÖAMTC i el suís TCS fins al Laboratori de la Universitat Tècnica de Viena, el Laboratori Suís de Ciència i Tecnologia dels Materials i el Laboratori de l’ADAC a Munic, per supervisar l’eficàcia de les intervencions que la marca realitza en quatre models afectats: el VW Golf BlueMotion i l’Audi A4 Avant en les seves versions 88 kW (120 CV), 100 kW (136 CV) i 105 kW (143 CV). La conclusió dels Clubs participants en els estudis és que les solucions tècniques aplicades a aquests models aconsegueixen un descens significatiu de les emissions, amb lleugers descensos o augments dels consums, segons models, situats en paràmetres acceptables. Estudi racc dE rEductOrs dE VELOcitat El RACC ha realitzat un estudi sobre elements reductors de velocitat per detectar els avantatges i inconvenients de cada tipus de reductor i aportar l’opinió d’usuaris. Un manteniment adequat i la innovació en aquests dispositius és prioritària per millorar la seguretat viària. Més seguretat. Segons l’estudi, un 31% dels conductors han patit algun incident de circulació per damunt de reductors de velocitat. Per evitar-ho, s’han desenvolupat bandes reductores de material rígid amb un sistema d’il·luminació a base de llums led que garanteix la visibilitat de dia i de nit. A més es disminueixen els danys en els baixos dels vehicles i s’augmenta el confort dels ocupants. Més info.: www.fundacioracc.cat arriBEN ELs taXis sENsE cONductOr La conducció autònoma ja és una realitat a Singapur. La startup nuTonomy està experimentant amb sis taxis sense conductor i passatgers reals. La companyia posa a disposició del client els models elèctrics Renault ZOE i Mitsubishi i-MiEV, que l’usuari pot demanar gratuïtament a través de la seva app. El RaCC avalua les emissions de Volkswagen El nostre club participa en l’anàlisi de les solucions tècniques que proposa VW per a alguns models afectats.


RACC_491_CAT
To see the actual publication please follow the link above