Page 42

RACC_491_CAT

A dalt, exterior del BMW Sèrie 7, amb paràmetres interiors de confort, com ara la il·luminació, personalitzables. Damunt d’aquestes línies, el nou Toyota Mirai. RACC 42 octubre 2016 novetats motor augmenta el parell per aconseguir major potència o ajuda en la direcció per esquivar un obstacle. El Mercedes Classe E també inclou el sistema PRE-Safe So que, davant la possibilitat d’una col·lisió, avisa els passatgers perquè estiguin preparats. El SEAT Ateca arriba carregat de tecnologia. SEAT se situa a dalt de tot de la tecnologia amb el nou Ateca. Utilitza sistemes com el Drive Profile, gràcies al qual el vehicle s’adapta a qualsevol terreny; a més el conductor pot triar el perfil de conducció entre Normal, Sport o Eco i fins i tot individualitzar-lo. En les versions 4x4 es pot optar per la conducció off road o neu i, en terrenys complicats, accionar el control de descens de pendents. El SEAT Ateca pot incorporar càmera de 360°, amb la qual l’aparcament es fa senzill; fins i tot, es pot triar l’opció d’aparcament automàtic. En ajudes a la conducció, compta entre d’altres amb sistemes com la frenada d’emergència en ciutat, amb reconeixement de vianants, o la conducció semiautònoma en embussos. BMW Sèrie 7, exemple de comoditat. En parlar de confort en un automòbil pensem en una bona climatització, un bon sistema multimèdia, el tipus de materials utilitzats o un seient amb diferents regulacions: tot ho té el Sèrie 7, que completa la seva proposta amb seients climatitzats: calefactats a l’hivern o refrigerats quan la calor puja. Si ens centrem en la comoditat de conducció, el xassís del vehicle hi té molt a veure; el del BMW Sèrie 7 té sistemes complementaris de regulació per adaptar l’amortiment (que és pneumàtic en els dos eixos) segons les necessitats de la carretera i l’estat de l’asfalt. I la inclinació en revolts, un dels aspectes fonamentals per mesurar la comoditat, queda molt reduïda gràcies a les barres estabilitzadores d’accionament electromecànic. Toyota Mirai, el cotxe de pila de combustible. Durant uns anys conviurem amb cotxes de combustió, híbrids i elèctrics o de gas, encara que, de mica en mica, els que són únicament de combustió passaran a tenir un paper gairebé marginal. Però, quina serà l’energia del futur? De moment, un ferm candidat és l’anomenat cotxe de pila de combustible. Un d’ells, el Toyota Mirai, ja es fabrica en sèrie encara que, de moment, no arriba al mercat espa- nyol. Utilitza hidrogen per generar electricitat i moure així el vehicle. Només emet vapor d’aigua i, per tant, no provoca cap contaminació. Toyota n’ha estat pionera, però diferents fabricants europeus i coreans ja tenen llestes les seves pròpies propostes. És un cotxe d’altes prestacions perquè, igual que amb els elèctrics, aconsegueix el parell màxim de manera immediata. I el que sens dubte pot ajudar a què sigui un èxit és que es reposta en 3 minuts i la seva autonomia és de 500 km. Encara no es ven a Espanya perquè no hi ha “hidrogeneres”, però n’hi haurà pel 2017. El preu, de moment, no és barat. A Alemanya, on ja és a la venda, costa uns 66.000 € + IVA, tot i que el preu es rebaixa amb diferents ajudes oficials. Caldrà veure quant costarà a Espanya i el preu d’omplir un dipòsit. n


RACC_491_CAT
To see the actual publication please follow the link above