Page 16

RACC_493_CAT

MOBILITAT 1.360 km d’alt risc per als motoristes La moto és econòmica, fàcil de conduir, d’aparcar i descongestiona el trànsit. Ara bé, el seu risc d’accident és alt i el 50% es localitza en un 5,4% de la Xarxa de Carreteres de l’Estat (XCE). Una dada que hauria d’ajudar-nos a estalviar accidents. per marta bach. PERE VIRGILI Qui més qui menys coneix algú del seu entorn que, els darrers temps, ha optat per circular en moto. Sigui per estalvi, per comoditat o per consciència mediambiental, d’uns anys ençà molts nous motoristes han aparcat el cotxe o el transport públic i han fet el salt al món de les dues rodes a motor. Des del 2004, amb l’entrada en vigor de la possibilitat de conduir motos lleugeres –si es disposa del carnet de conduir B de cotxe amb 3 anys d’antiguitat–, ja eren molts els qui van optar per aquesta opció. De fet durant el 2016 es van vendre a Espanya un 17,1% més de motocicletes. És clar que els avantatges d’aquest mitjà són molts. Però, el seu principal i més preocupant inconvenient és l’alt risc i severitat dels accidents. Un 13,2% més d’accidents mortals. La seguretat dels motoristes preocupa. Segons el darrer estudi EuroRAP realitzat pel RACC i que identifica el risc i els trams de major concentració d’accidents en 24.805 quilòmetres de la Xarxa de Carreteres de l’Estat (XCE), les morts per accident de moto i ciclomotor han crescut un 13,2% el 2015 després de cinc anys consecutius de reducció. En aquest entorn, la moto surt més malparada: el 85% dels morts circu- ➞ RACC 16 març 2017


RACC_493_CAT
To see the actual publication please follow the link above