Page 49

RACC_493_CAT

➞ competició en els Test Days. Ras i curt, si el cotxe va bé a Montmeló, anirà bé a tot arreu. Tanmateix, aquesta reputació no es basa només en un traçat reeixit. També s’ha enfortit per l’afany innovador que des de sempre n’ha presidit la gestió, sobretot en l’àmbit de la seguretat. A tall d’exemple, el 2007 el Circuit va ser un dels primers del món a instal·lar les noves barreres de seguretat TecPro, un sistema d’alta tecnologia alternatiu al tradicional mur de pneumàtics. Iniciatives com aquesta han contribuït a mantenir el Circuit en l’avantguarda europea. Una posició refermada per les xifres: l’any passat, l’ocupació de la instal·lació va arribar al 89%, és a dir, 328 dies. Si descomptem les jornades de vacances i les de manteniment, el resultat és que l’activitat pràcticament no s’hi atura mai. Factor dinamitzador. El radi de l’acció dinamitzadora del Circuit va molt més enllà del recinte de Montmeló. L’activitat del Circuit incentiva nombroses iniciatives d’innovació d’un ampli teixit empresarial en la indústria de l’automòbil. L’últim exemple, el centre d’R+D que l’equip valencià de curses Campos Racing va obrir fa encara no un any a Montmeló. Allà s’ha dissenyat i desenvolupat un superesportiu elèctric per al fabricant xinès BAIC. No és casualitat que una de les novetats del calendari del Circuit sigui el campionat Electric GT, al novembre. I és que ja fa temps que el foment de la sostenibilitat és un compromís ferm del Circuit. El 2008, va ser l’únic del món que va obtenir la certificació mediambiental ISO 14001. A partir d’aquí, l’ha renovat cada any, sempre perseguint noves fites en aquest àmbit. Guardó ambiental. El 2015, el Circuit també es va convertir en el primer de F1 que rebia el guardó de nivell Excel·lència en sostenibilitat de l’institut FIA. Per si no n’hi hagués prou, a finals de gener el Circuit va rebre el premi a la sostenibilitat mediambiental de la Federació Espanyola d’Automobilisme (RFEdA). A mitjà termini, l’objectiu és fer del Circuit el primer del món amb petjada zero de CO2. Si el Circuit, com els bons vins, ha millorat notablement amb els anys, es pot dir el mateix de la tecnologia dels bòlids. Les curses han estimulat un progrés accelerat: ara els cotxes de F1 consumeixen si fa no fa la meitat de combustible que un quart de segle enrere, però entregant un 30% més de potència. Aquestes dades il·lustren els esforços per fer més sostenible la competició i augmentar-ne la rellevància per a la indústria de l’automoció. Un camí en el qual el Circuit ha estat un company incondicional i apreciat durant més de 25 anys, oferint, de passada, un grandiós espectacle. n GP de España de F1, del 12 al 14 de maig Entrada 3 dies des de 60€ 10% de descompte pagant amb la RACC Master. Reserves a mice@racc.es o trucant al 93 495 50 15. Com els bons vins, amb els anys el Circuit ha millorat notablement, igual que la tecnologia dels bòlids. LA PUNTUACIÓ 1991 > Només puntuaven els 6 primers. La victòria valia 10 punts; el segon en rebia 6, i del tercer al sisè, 4, 3, 2 i 1. 2017 > Puntuen els 10 primers, amb un barem diferent: ara els tres primers reben, 25, 18 i 15 punts, i la resta, fins al desè, 12, 10, 8, 6, 4, 2 i 1. 6 punts 18 punts 4 punts 15 punts 10 punts 25 punts L’ATURADA A BOXS 1991 > Només s’aturaven en cas de punxada, de desgast excessiu de les cobertes o si plovia. 2017 > El canvi de rodes obligatori és una coreografia perfecta de menys de 2 segons. RACC 49 març 2017


RACC_493_CAT
To see the actual publication please follow the link above