Page 18

RACC_493_CAT

SE-30 (Sevilla) ● Puerto oeste ● Viaducte Itálica 9,8 km B-24 (Barcelona) ● Enllaç Vallirana ● Enllaç A-2 6,8 km RACC 18 març 2017 MOBILITAT A-3 (Madrid) ● Enllaç M-30 ● Cruïlla M-303 Vallecas 6,8 km laven en moto i un 15% en ciclomotor. El detall també evidencia que l’accidentalitat de motos i ciclomotors, si bé suposa el 16,5% dels accidents greus i mortals en el total de vies avaluades, en alguns trams representa el 80% del accidents. Cinc dels trams amb més perill, a la rodalia de Barcelona. Un dels avantatges de la metodologia Euro- RAP és que permet identificar els quilòmetres de major risc, ja sigui de motos, turismes o camions. Així, el 50% de tots els accidents greus de motos i ciclomotors es localitzen en només 1.360 km de la xarxa (un 5,4%), una qüestió que hauria d’ajudar a la seva prevenció amb actuacions concretes. Destaca per damunt de tot que cinc dels deu trams més insegurs per als motoristes es troben a la regió metropolitana de Barcelona, és a dir en trajectes al voltant de la gran ciutat. Els segueixen dos trams a València, un a Madrid, un a Sevilla i un a Màlaga. Tecnologia i formació, aliades de la seguretat. Quines mesures es podrien aplicar per disminuir la sinistralitat dels motoristes? Si partim del fet que l’edat mitjana de les motos implicades en accidents interurbans B-20 (Barcelona) ● Nus Trinitat ● Enllaç C-32 10,5 km Morts en accidents de motocicleta i ciclomotor a Espanya 100 74 66 54 53 56 2010 2011 2012 2013 2014 2015 FONT: DGT (MORTS A 30 DIES). DADES D’ACCIDENTALITAT URBANA DEL 2016 PENDENTS DE PUBLICACIÓ. amb víctimes a Espanya el 2016 és de 9,5 anys, la primera conclusió és que no portaven dispositius com l’ABS o controladors de tracció, molt efectius en cas d’accident. La prioritat, doncs, és que totes les motos portin el sistema CBS ja que millora la frenada i la seva efectivitat, mentre que l’ABS millora l’estabilitat i impedeix la pèrdua del control de la moto. Es calcula que un ús generalitzat d’aquests sistemes de seguretat ajudaria a evitar prop d’un 20% dels accidents greus dels motoristes. El segon gran cavall de batalla és la formació. El RACC fa uns anys va identificar que hi ha una clara re- Els 10 trams més perillosos 5 dels 10 trams més insegurs per als motoristes es troben a la regió metropolitana de Barcelona. Punt inicial ● P unt final ● L ongitud A-7 (Màlaga) ● Final autovia ● Principi autovia 5,1 km N-332 (València) ● Principi variant Gandia ● Final variant Gandia 5,1 km B-23 (Barcelona) ● Barcelona ● Enllaç Molins 15,5 km A-2 (Barcelona) ● Enllaç Martorell ● Enllaç B-23 18,5 km A-2 (Barcelona) ● Enllaç B-23 ● Nus Llobregat 6,5 km V-31 (València) ● Enllaç Silla ● Enllaç CV-42 5,7 km Motocicleta ■■ C iclomotor ■■ 386 348 302 301 287 329 ➞


RACC_493_CAT
To see the actual publication please follow the link above