
AMB LA COL·LABORACIÓ DE
elèctric és el factor més ben valorat
(57,5%). A Barcelona, un ciutadà que
opti pel vehicle elèctric disposa de
bonificacions en l’impost de circulació,
gratuïtat en l’impost de matriculació,
en la zona blava i verda
i als peatges i càrrega pública gratis.
Els altres factors (penetració
del vehicle elèctric i disponibilitat
d’infraestructura i informació) reben
menor puntuació (44,3% i 27,1%),
evidenciant que manca, sobretot,
informació de l’autonomia dels elèctrics
i de com instal·lar un punt de
recàrrega a casa.
Les receptes per afavorir una manera
més neta de moure’ns per la ciutat
Més incentius per fer
créixer el % de cotxes
elèctrics, prioritzant:
• Taxis. Un dels transports
amb més potencial de
reducció d’emissions.
• Motos. Amb l’al·licient
de la bateria extraïble.
• Flotes municipals. Les
elèctriques han de ser
la primera opció de les
licitacions públiques.
Homogeneïtzar i
simplificar els incentius
per als vehicles elèctrics
per a tota l’Àrea
Metropolitana (targetes
de recàrrega, peatges,
incentius locals, etc.).
Oferir informació
de com adaptar els
pàrquings privats per tal
d’incorporar-hi punts de
recàrrega.
Establir bonificacions
addicionals a
l’electrificació de flotes
d’usuaris i d’empreses
dins d’un sistema
d’incentius estable en el
temps.
1
2
3
4
5
6
7
Augmentar els punts
de recàrrega públics
amb informació a l’usuari
sobre l’estat d’ocupació
i els tipus d’endolls en
cada punt. Els països on
la penetració del vehicle
elèctric està adquirint
un pes més gran són
aquells on es garanteix
un bon subministrament.
A Catalunya s’està
desplegant el Pla PIRVEC.
Promoure l’electrificació
del parc de vehicles de
dues rodes. Foment de
la càrrega a domicili i la
promoció de motocicletes
amb bateries extraïbles
per a la càrrega a qualsevol
endoll.
Afavorir la implantació
de serveis a la mobilitat
amb vehicles nets com
els carsharing (servei
compartit) elèctrics que
s’estan desplegant amb
èxit a ciutats com Madrid.
RACC 27 juny 2017