Tant l’Audi Q5 (esquerra) com el VW Polo (foto de dalt) disposen de frenada
d’assistència autònoma que calcula si el conductor no aturarà a temps el vehicle
davant d’un obstacle (també vianant) i actua en cas de necessitat.
En adquirir un cotxe, la seguretat
hauria de ser sempre una prioritat
en la decisió de compra. El factor
humà en la conducció té els seus límits,
per això van apareixent noves
tecnologies de suport que ajuden el
conductor, com ara el manteniment
de carril; la frenada d’assistència
autònoma, que primer avisa i si cal
actua; el detector de fatiga; la monitorització
d’angles morts, que avisa
si hi ha vehicles, vianants o ciclistes;
la suspensió adaptativa, que adapta
els amortidors; o la il·luminació
adaptativa, per mantenir de nit el
camp de visió, entre altres propostes.
Si malgrat tot es produeix un accident,
el vehicle ha d’estar preparat
per minimitzar les conseqüències
de l’impacte, amb plataformes millorades
i mesures com la deformació
programada de la carrosseria,
l’ajustament automàtic de seients,
cinturons o finestres, si es preveu
un impacte posterior, i per descomptat,
els sistemes de retenció infantil
adequats. I si ens quedem immobilitzats,
atordits o ferits, el cotxe també k
RACC 35 març 2018