MOTOR SPORT
desbancar el seu rival. Tenia el triomf
al sarró, fins que en l’últim gir
va notar que l’embragatge havia dit
prou. Faltava menys d’un quilòmetre
quan un incrèdul Schumacher
va heretar la victòria.
França 1979
Qui dius que va guanyar?
Ningú no recorda qui va vèncer
a Dijon el 1979. Per a desgràcia de
Jean-Pierre Jabouille (Renault), la
lluita del seu company René Arnoux
i Gilles Villeneuve (Ferrari) pel segon
lloc va ensorrar el seu nom en
la indiferència. Arnoux encalçava el
Ferrari i el va superar quan faltaven
tres voltes. En el penúltim gir, però,
Villeneuve s’hi va tornar, amb les
rodes bloquejades. El clímax va arribar
en l’última volta: emparellats,
tocant-se, fora de la pista... René va
recuperar el lloc, però Gilles va ser
capaç d’esmunyir-se en una altra
frenada inimaginable. Mentrestant,
Jabouille creuava la meta…
Itàlia 1971
Vist i no vist
Una centèsima va separar el vencedor,
Gethin de Peterson. Segueix sent
el marge més petit en una cursa de
F1, i també l’arribada en grup més
ajustada, amb Cevert, Hailwood i
Ganley a rebuf. També va ser la cursa
més ràpida de la història (242,6
km/h de mitjana) durant més de 30
anys. Hi va haver 25 canvis de líder
entre 8 pilots, però el més murri va
ser Gethin. Va entrar tercer en l’últim
revolt i va aprofitar el rebuf de Peterson
i Cevert per pispar-los la cartera
sobre la mateixa línia de meta.
Japó 2005
La remuntada
La pluja va sacsejar la graella de
la cursa de Suzuka i, de retruc, va
oferir una cursa sensacional. Kimi
Räikkönen (McLaren) arrencava 17è
i la seva remuntada va convertir el
GP del Japó en la cursa del segle. A
vuit voltes del final s’havia enlairat
fins al segon lloc, a còpia d’estratègia
i avançaments. El separaven sis segons
del líder, Fisichella (Renault),
reduïts a tot just una dècima a l’inici
de l’últim gir. En una maniobra excepcional,
Räikkönen el va avançar
per fora en el primer revolt, en un
final inversemblant després dels entrebancs
de la vigília.
Jerez 1986
Esprint desaforat
Després d’una aturada a boxs per una
punxada, Nigel Mansell ( Williams)
es va reincorporar a la pista a 20 segons
d’Ayrton Senna (Lotus), amb
Alain Prost (McLaren) entremig.
Amb un ritme frenètic amb les cobertes
noves, Mansell es va cruspir
Prost, però Senna encara era lluny:
prop de sis segons quan només faltaven
dues voltes. En l’última, el marge
era d’un segon i mig. Sortint de
l’últim revolt, els dos bòlids es van
posar en paral·lel, com si ara la cursa
fos d’acceleració. Senna va aguantar
k
POPPERFOTO/GETTY
RACC 58 març 2018