(A dalt) Brasil 2008. Hamilton creua la meta i es corona campió del món in extremis. (Esquerra) Itàlia 1971. El blanc i negre ens
trasllada a una cursa com ja no se’n veuen: cinc pilots creuen la meta en grup.
el primer lloc per sols 16 mil·lèsimes.
Una victòria que va contribuir a la
llegenda que va esdevenir el brasiler.
Canadà 2011
Quina moguda!
Primer va topar amb Lewis Hamilton;
més tard va envestir Fernando Alonso,
va punxar i va caure a l’últim lloc.
Com és possible que en el darrer gir
Jenson Button estigués empaitant el
líder, Sebastian Vettel, fins a provocar
l’error del vigent campió? Ho ha
d’agrair a les nombroses neutralitzacions
de la cursa. Quan faltaven
cinc voltes ja era segon, a tres segons
d’un Vettel que les havia encapçalat
totes. Tret de l’última, quan Button
li va clavar les urpes.
Mònaco 1982
Salta la banca
En la penúltima volta, el líder Patrese
(Brabham) va fer una virolla i va calar
el motor. El van avançar Pironi
(Ferrari) i De Cesaris (Alfa Romeo),
abans l’italià no va reprendre la marxa
aprofitant la baixada de la pista i
que els comissaris el van empènyer
per treure’l del mig. El podi semblava
resolt, fins que en l’últim gir
els bòlids italians es van aturar, el
Ferrari amb una avaria elèctrica i
l’Alfa sense benzina. Patrese se’n feia
creus, però el vencedor de la cursa
que ningú volia guanyar era ell.
Hongria 1997
Un gir de més
A Damon Hill li va sobrar una volta
per signar un triomf improbable. El
vigent campió del món corria amb
un equip modest, Arrows. Però a
Hongria, Hill va superar Michael
Schumacher (Ferrari). El seu marge
va arribar a superar el mig minut
quan faltaven només 12 voltes. Però
el sistema hidràulic va començar a
fallar-li. Encara bo que va portar
el cotxe a la meta, però no va poder
evitar que el pilot Jacques Villeneuve
(Williams) l’avancés en l’últim gir.
Canadà 1991
Doble cop
El domini de Nigel Mansell ( Williams)
a Mont-real era tan aclaparador que
l’impulsiu pilot anglès va voler donar
se un bany de multituds abans
d’hora; al capdavall, el seu avantatge
respecte del segon classificat i arxirival,
Nelson Piquet (Benetton), era de
gairebé una volta, una eternitat. Però,
ai las!, quan va començar a saludar
el públic en el revolt més tancat, va
oblidar reduir les marxes i el motor
es va calar. Piquet va guanyar. Un
doble cop en tota regla.p
Vine al Circuit!
GP d'Espanya de F1
de l'11 al 13 de maig
Entrada 3 dies des de 60€
10% de descompte si pagues
amb la RACC Master.
Reserves a mice@racc.es o
trucant al 93 495 50 15.
VANDERLEI ALMEIDA/AFP/GETTY
RACC 59 març 2018