El programa EuroNCAP,
referent europeu en seguretat
El 1997, amb el suport de la FIA, governs europeus, alguns fabricants i automòbil
clubs —entre ells, el RACC— naixia EuroNCAP, que valora la seguretat dels
automòbils mitjançant proves d’impacte amb paràmetres independents. Per
aconseguir aquest objectiu, ha estat “necessari estavellar més de 1.800 vehicles”,
fet que ha suposat una inversió de 160 milions d’euros i, el més important,
ha permès salvar fins a 78.000 vides.
92%; el 77% per als ocupants infantils
i el 71% per a vianants.
Toyota C-HR 2018, segona generació
del SUV híbrid petit. Manté
un disseny exterior ben atrevit i renova
l’interior. Combina un motor
de gasolina de 98 CV amb un altre
d’elèctric de 72 CV, que poden desenvolupar
en funcionament conjunt
fins a 122 CV de potència. En
l’àmbit de la seguretat, tots els C-HR
disposen del sistema Toyota Safety
Sense d’ajuda a la conducció. Amb
el paquet Advance Plus, a més s’hi
inclouen fars, pilots, antiboira i intermitents
amb tecnologia LED. També
té disponibles dues funcions extra en
seguretat: el detector d’angle mort i
l’alerta de trànsit posterior. Destaca
en EuroNCAP pel 95% de protecció
a ocupants i el 78% en Safety Assist
(elements de seguretat de suport al
conductor).p
RACC 37 març 2018