JORDI PLAY
MOBILITAT
AVISOS
DE RADAR
DEFICIENTS
El 40% dels 249 radars fixos i de tram de Catalunya
estan mal senyalitzats. En un centenar de casos no
s’informa del límit de velocitat ni al senyal d’avís
de radar, ni abans d’arribar a l’aparell. El RACC
demana que s’estableixi un criteri de senyalització
transparent, únic i fàcil d’interpretar per tots els
usuaris de la via. PER MARTA BACH
El sentit comú estableix que el conductor
abans d’arribar a un radar
ha de poder trobar un senyal que li
indiqui l’existència de l’aparell i la
velocitat màxima a la qual pot circular.
El RACC constata que així passa
en 150 radars dels 249 (entre fixos i
mòbils) analitzats a la xarxa viària
catalana (juliol 2017). El mateix estudi
revela que en un 40% del total
de radars a Catalunya (el centenar
restant), la senyalització ha de millorar
per oferir al conductor informació
transparent i fàcil d’interpretar per
evitar possibles dubtes o descuits
que derivin en una circulació a velocitat
excessiva.
A Catalunya s’utilitzen diferents models
de senyals segons la tipologia de
la via. La modalitat més recomanable
i que el RACC defensa és aquella que
integra en un mateix senyal l’avís de
radar i el límit de velocitat de la via,
d’aquesta manera el conductor pot
adaptar la seva conducció. Aquesta
modalitat, segons l’estudi del RACC,
es compleix en el 32% dels radars.
La senyalització de
l’aparell és fonamental
Una altra opció que el Club valora
com a acceptable és que hi hagi un
senyal indicant el límit de velocitat
poc després de l’avís de radar i que
RACC 16 octubre 2017