10
Vincular l’impost de circulació a
les emissions nominals de NOX i
PM, enlloc de fer-ho en funció de
la potència fiscal.
Millora de
transports i
infraestructures
La congestió als corredors d’accés a
Barcelona des d’altres punts de l’àrea
metropolitana col·labora a empobrir
la qualitat de l’aire. La mobilitat en
vehicle privat en aquests punts és
més elevada per la manca de competitivitat
del transport públic. El
focus de millora s’ha de posar en
la connectivitat en transport públic
entre Barcelona i el seu entorn.
11
Millora de la xarxa de Rodalies
incrementant la fiabilitat, tant en
freqüències com en temps de trajecte
per tal que siguin una alternativa àgil
i ràpida al trànsit en vehicle privat.
12
Potenciar els Park&Ride a les estacions
de ferrocarril metropolitanes,
integrant el preu de l’aparcament
dins del sistema tarifari de l’ATM,
RACC 23 octubre 2017
augmentant les places disponibles,
millorant-ne la senyalització d’accés
i oferint informació de l’ocupació en
temps real.
13
Implantar carrils BUS-VAO de baix
cost (amb marques viàries) a la B-23
i la C-31 Nord.
14
Instal·lació de la senyalització de
velocitat variable, prioritzant els
corredors d’accés a Barcelona que
encara no en disposen, com ara el
de la C-58 que uneix Terrassa amb
Barcelona.