MOBILITAT
MOTOS:
CINC VEGADES
MÉS DE RISC
La congestió a Barcelona ha disparat l’ús de la moto
un 41% en 10 anys. La part negativa és que la seva
accidentalitat és alarmant i concentra gairebé la meitat
dels accidents mortals o greus a les vies d’accés a la ciutat.
És prioritari protegir els motoristes, per la seva seguretat
i perquè són claus per a la mobilitat. PER MARTA BACH ARÚS
Amb l’augment de les retencions a les
ciutats, la moto és l’alternativa de transport
escollida per moltes persones.
Proporciona rapidesa, estalvi de temps
i diners, i permet aparcar amb més facilitat
quan s’arriba al destí, jugant un
paper clau per reduir la congestió. Uns
al·licients més que suficients perquè
el número de motoristes a Barcelona
no hagi parat de créixer des del 20o8
i s’hagi disparat fins a un 41%.
La contrapartida negativa és que el risc
de patir un accident greu o mortal de
les persones que decideixen desplaçar
se des de l’àmbit metropolità fins
a Barcelona sobre dues rodes és cinc
vegades més gran que el dels conductors
de turismes. Aquesta dada, del
nou estudi del RACC Desplaçaments
en motocicleta als accessos de Barcelona,
incideix de ple en la “idea recurrent”
que molts motoristes tenen al cap: la
possibilitat més alta de patir un accident.
Una “idea recurrent” que és
ben real si partim del fet que un 23%
dels motoristes declaren haver partit
un accident el darrer any —i un 46,5%
haver tingut algun ensurt. Les xifres
d’accidentalitat també ho corroboren:
malgrat que les motos representen
el 14,7% de la circulació total de vehicles,
concentren el 29,1% dels accidents
de trànsit, que s’incrementen
fins al 41,2% si es posa el focus en els k
RACC 20 juny 2018