MOBILITAT
Radiografia de les motos a l’àrea metropolitana de Barcelona
L’estudi del RACC, entre altres qüestions, identifica quina seria la mesura de seguretat més ben acollida pels motoristes.
Furgoneta/
Camió
2,6%
accidents greus o mortals. Des del
RACC s’insisteix que “cal cuidar els
motoristes per a la seva pròpia seguretat
i perquè juguen un paper
molt important en la contenció de
la congestió”.
Sortejar el trànsit
L’estudi del Club posa de relleu que
el 65,8% dels motoristes tenen un bon
comportament. Però, també deixa
clar que un de cada tres motoristes
—que acostumen a anar amb motos
de gran cilindrada— realitzen maniobres
de risc en hora punta, circulant
entre carrils i creant un carril artificial
entre els cotxes o bé transitant
Circulació entre carrils
Circulació pel voral dret
4,7%
Circulació pel voral esquerra
4,3%
Circulació en ziga-zaga
Gir o canvi de carril sense intermitent
pels vorals. Per augmentar la seguretat
viària, el RACC posa damunt
la taula que es faci una prova pilot
en alguns dels accessos a la ciutat de
Barcelona destinant un voral exclusiu
per a motos quan hi hagi congestió.
RACC 22 juny 2018
“Ja es fa en molts punts —apunta Josep
Mateu, president del RACC— ara
es tracta de regularitzar-ho, ja que és
prioritari prendre mesures urgents
per reduir els accidents de motos.”
Perquè la iniciativa tirés endavant,
caldria implantar la senyalització
variable, determinar una velocitat
limitada, prohibir els avançaments
i establir clarament que l’ús sigui
només quan hi ha embús.
Els motoristes, opinen
L’estudi del RACC, que també inclou
una enquesta a 400 motoristes,
identifica els principals riscos dels
qui circulen en moto: la dificultat de
“El RACC proposa
fer una prova pilot
en alguns dels
accessos destinant
un voral exclusiu
per a motos quan hi
hagi congestió.”
k
Desplaçaments en moto entre Barcelona
i la seva àrea metropolitana
Comportament del motorista
El 65,8% dels motoristes tenen un bon comportament.
Infraccions més comunes entre els motoristes
2008 93.194
2009 107.421
2010 95.407
2011 117.085
2012 111.944
2013 106.076
2014 127.057
2015 115.865
2016 131.449
Per tipus
de vehicle
Cotxe
82,7%
Moto
14,7%
19,7%
3,0%
2,5%